#ПОРАДА ВІД ПРОФІ

Як некомерційній організації підкорити серце бізнесу

Радить Ольга Бойко — Провідна фахівчиня з КСВ* Ашан Україна, Голова Комітету з КСВ у European Business Association
Зустрілись одного разу некомерційна організація та бізнес, поспілкувались трохи і зрозуміли, що не можуть більше уявити своє існування одне без одного. Так, співпрацювали вони довго і щасливо, даючи життя новим проектам, про які говоритиме ще не одне покоління.

Звучить як казка? А якщо я вам скажу, що вона може стати частиною вашої реальності вже завтра? Давайте розберемось, що для цього потрібно, завдяки 5 порадам.

1
Правильний пошук — половина успіху
Суспільно корисна діяльність бізнесу інакше називається *корпоративна соціальна відповідальність (КСВ). Якщо ви ще не дуже орієнтуєтесь в цій темі, спробуйте відвідати профільні сайти. Зокрема, на ресурсі Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» можна знайти актуальні новини про соціальні ініціативи компаній. А платформа «Інформаційний простір сталого розвитку» допоможе надихнутися світовими трендами зі сталого розвитку великих міжнародних компаній. В пригоді також стане сайт національного конкурсу «Благодійна Україна», на якому щорічно нагороджують найбільш ефективні проекти бізнесу та некомерційних організацій.

Якщо ви хочете потоваришувати з певною компанією, раджу зайти на її сайт та ознайомитися з її соціальною діяльністю. На сайті буває складно знайти конкретні кейси або їх взагалі може не бути, тому спробуйте просто ввести у Google 2 слова: КСВ чи благодійність + назва компанії.
Ваш проект обов'язково має відповідати напрямам КСВ-політики компанії. Якщо так вітаю, ви вже на півшляху до результату!
2
Вийти на контакт і отримати запрошення на зустріч
Ще кілька років тому представники некомерційних організацій особисто ходили у офіси бізнес-структур зі своїми пропозиціями про співпрацю. В більшості випадків такий підхід не давав результатів, а лише забирав зусилля та дорогоцінний час.

Основні причини — організація була не готова розповісти все необхідне про свою діяльність, одразу вимагала позитивної відповіді. А ще, тематика проєкту не відповідала напряму соціальної діяльності бізнесу. І тут яким би майстерним в ораторському мистецтві не був представник некомерційної організації, запит про таку підтримку апріорі приречений на відмову.

Сьогодні, завдяки розвитку технологій, представники громадського сектору можуть надіслати пропозицію на електронну пошту компанії, написати на сторінку у соціальних мережах, або ж розмістити свою ідею проєкту та попросити про підтримку на ресурсі Pro Bono Club Ukraine.
На фото Ольга надає pro bono консультацію громадським організаціям під час Pro Bono Week 2018.
Пам'ятайте, ваш перший запит про співпрацю може стати останнім. Навіть якщо це буде повідомлення у месенджері, намагайтеся чітко вказати: хто ви, яку проблему ваша організація вирішує та що для цього робить, які проєкти та у партнерстві з ким вже реалізовані, яку ініціативу ви пропонуєте зараз та яким буде вплив на суспільство від неї.


У 90% випадків ви точно отримаєте відповідь. А буде вона позитивною чи негативною, залежить від вашої уважності до попередньої поради.
3
Прозорість та публічність — ваше все
Ініціювати комунікацію може не лише некомерційна організація, але й зацікавлений бізнес. Наприклад, я намагаюся постійно моніторити інтереси моєї компанії та слідкую за діяльністю як знайомих мені організацій, так і новачків. Це важливо, тому що допомагає оцінити наскільки наміри організації серйозні, а кроки в обраному напрямі — системні. Коли я відстежую діяльність громадських організацій, то переглядаю сторінки у соцмережах, сайт та щорічний звіт.
Портфоліо некомерційної організації не тільки формує її власний імідж, а впливає й на імідж компанії, що вирішила підтримати. Репутацію, яку будують роками, можна зіпсувати одним неправильним рішеннямі цього точно не хоче ані некомерційна організація, ані компанія.
Буває, що я першою виходжу на контакт, але це має бути якийсь винятковий випадок. Наприклад, конкурс на гранти для кращих соціальних проектів у сфері здорового харчування та здорового способу життя дітей та молоді. Його зараз проводить «Ашан» в рамках свого корпоративного благодійного фонду «Фундація Ашан для Молоді». Подібні щорічні заходи проводять й інші компанії, переважно навесні. Тому враховуйте це, коли будуєте стратегію розвитку організації та пошуку нових партнерів.
На фото активності корпоративного благодійного фонду «Фундація Ашан для Молоді»
4
Прийти, щоб залишитися
Якщо ви дослухалися до попередніх порад, вам напевно призначили зустріч. До неї ви маєте знати все про свою організацію, її історію, членів правління, бенефіціарів, донорів та річний бюджет. Я також завжди прошу назвати найбільші перемоги, тобто те, чим пишається організація у своїй діяльності. Це допомагає зрозуміти масштаби майбутньої співпраці.

Далі розмова йтиме про сам проєкт: для кого він призначений, чому з'явилася потреба його реалізувати, хто буде залучений та як це вплине на суспільство.
Намагайтеся говорити тільки про те, у чому дійсно впевнені. Не обіцяйте вирішити світову проблему голоду або зупинити танення льодовиків в Антарктиді в обмін на логотип компанії на промо-ролику вашого проєкту.
Перед вами людина з бізнес-середовища, де всі процеси орієнтовані на результат та комерційний прибуток. Ми розуміємо, що нам дасть та чи інша соціальна інвестиція у часо-просторовому вимірі ще тоді, коли ви вперше до нас звернулися. Тому те, що вас запросили на зустріч, означає, що ми побачили точки перетину і вже майже готові дати вам позитивну відповідь. Ваше завдання на першій зустрічі — закохати нас у ваш проект. І це може зробити лише людина, яка живе цією ідеєю.

Якщо ж ви все-таки отримали відмову, не полінуйтеся повторити свою спробу через деякий час. У цьому світі все можливо.
5
Герой не одного роману
Компанії підтримують ті проекти, що посилюють їхній імідж — у цьому сила соціальної відповідальності бізнесу. І чим більш ефективною та продуктивною буде співпраця, тим більші шанси на довготривалі відносини.

У моєму випадку це багаторічна співпраця «Ашану» з ВБО «Даун синдром». Перший грант організація отримала у 2012 році. А далі за сім років ми реалізували разом ще 5 ініціатив, з них 2 проходять щороку: «Центр раннього розвитку», «Перспектива 21-3», «Створюючи нове майбутнє», «Підтримане працевлаштування», «Кубок відкритих сердець». Про них можна почитати на сайті організації.

Сподіваюсь, ці поради були корисними і бажаю вам знайти ту неповторну компанію, яка розділить ваші погляди та підтримає ваші ініціативи!