#ПОРАДА ВІД ПРОФІ

PR-стратегія vs комунікаційна

Чим відрізняються комунікаційна та PR-стратегія?

Таке питання ми отримували не від однієї громадської організації. Зізнатися, ми і самі іноді трохи плутаємося у цих поняттях.

Тому ми звернулися до фахівців. Анна Гензіцька, керівниця PR-агенції 2Agency розказала нам про те, чим же відрізняються ці, здавалось би, схожі види стратегій.

Так само, як усі в дитинстві мали книжку «поганих порад», кожен спеціаліст має власну книгу «складних запитань» від клієнта. Частенько, ці чисельні здогадки вводять в оману замовника, піарника та маркетолога. Тому так важливо розрізняти базові терміни та визначення. Спробуємо розглянути різницю між комунікаційною та PR-стратегіями, які дуже часто помилково ототожнюють в один кейс.

Комунікаційна стратегія — це частина вже існуючої маркетингової стратегії компанії та перспективного планування дій з метою встановлення необхідного рівня комунікацій у майбутньому.

Комунікаційна стратегія розробляється згідно з ключовими цілями вашої організації та сприяє ефективному зв'язку із громадськістю. Агенції пропонуватимуть обрати між ринковою, креативною та медійною стратегіями, залежно від апетитів та преференцій замовника.

У «ложі» маркетологів комунікаційну стратегію асоціюють із стратегією формування позитивного іміджу об'єкту комунікації. І єдина конкретна мета такої стратегії — «продати», стимулювати збут (товару або послуги). Тобто це комплексний вплив на зовнішнє середовище з метою створення «кошерних» умов для стабільного прибутку.


А от викохана PR-стратегія допоможе організувати існуючу PR-діяльність у конкретні кроки для інформування широкого загалу. Це допоможе вам забрейнштормити, а потім донести загалу вашу персональну історію з метою залучення потрібної (!) цільової аудиторії.

При створенні PR-стратегії важливо визначити чіткі задачі. Запевніться, що ваші цілі є конкретними, досяжними, реалістичними і вчасними — за SMART (до речі, це стосується не лише сфери PR, if you know what I mean). Варто також не забувати вимірювати загальний успіх існуючої стратегії PR, створивши разом із командою власні інструменти для майбутніх ключових показників ефективності (KPI). Правильно використовуючи PR-стратегію, можна збільшити загальний успіх комунікації і власної справи, залежно від поставлених цілей.

Виходить, не все так страшно.І як каже моя подруга, відома київська піарниця: «Комунікаційна стратегія — це більше про образ тих ідей, які ми хочемо донести, а в свою чергу PR-стратегія — це набір інструментів і глибоке занурення в ту сферу, де ми бажаємо отримати результат».


Неприбуткові організації та соцпідприєства можуть отримати pro bono підтримку від фахівців у створенні комунікаційної чи PR-cтратегії