PRO BONO ІСТОРІЇ
Половину собі, другу — суспільству.
Як соцпідприємець з Америки вчив українців поєднувати моделі впливу та прибутку.
У травні до Києва вперше приїхав Метью Манос — американський соціальний підприємець, дизайн-стратег та засновник студії verynice, помічник декана USC Iovine and Young Academy. Україна стала 15 країною, де він ділився досвідом, як поєднувати прибуток із соціальним впливом.

Разом з Метью в головній ролі, ми провели три події за два дні, які відвідали майже 200 людей та ще 1300 приєдналися онлайн. Тепер розказуємо, як усе відбувалося.

Все почалося з того, що
З Метью Маносом наша керівниця Саша Чучко познайомилася заочно минулого року на European Pro Bono Summit у Мадриді. У нього не вийшло прилетіти із США, тому він виступав через скайп.

Незадовго до цього, Pro Bono Club Ukraine знайшли двох фахівчинь для pro bono перекладу його унікальної методики «Моделі впливу» українською та російською. Це дало б можливість українцям бути серед тисяч інноваторів, які вже використовують модель, створюють свої соцпідприємства.

Згодом, вже після Саміту, Саші написала Тетяна Абрамова, яка займалась перекладом цих матеріалів з фахівцями. Вона запропонувала, щоб Метью приїхав до України і провів воркшоп. Щоб були не тільки матеріали, а й практика.
Так ми запланували приїзд Метью на кінець травня.
Відкрита зустріч
Метью прилетів до Києва вдень 20 травня. І вже на вечір була запланована перша подія — відкрита зустріч для всіх, хто цікавиться соціально відповідальним бізнесом і кому просто було цікаво послухати досвід американського підприємця.

Цю подію гостинно приймали UrbanSpace 500. А коли виявилося, що заздалегідь підготованих 60 місць замало, адміністратори миттєво створили додаткові місця. У результаті ми нарахували понад 100 відвідувачів! Вперше за півтора роки Pro Bono Club Ukraine на одному заході зібрали стільки людей. Це були підприємці, студенти, IT-менеджери, громадські активісти, дизайн-фрілансери, піарники.
Метью розказав про себе та verynice, чому і як він робить бізнес соціально відповідальним, як компанія виконує половину замовлень pro bono. А далі були питання від гостей зустрічі. Питали про різне: про світогляд Метью, про побудову ком'юніті та про те, як verynice залучає волонтерів до роботи.

Сповнені натхнення від почутого на зустрічі, ми поспішали готуватися до наступного дня.
Бізнес-сніданок
Наступний день ми почали із закритої зустрічі з менеджерами напрямів корпоративної соціальної відповідальності з Ашан Україна, Asters, EVERLEGAL, Kyivstar, 1+1 медіа, Watsons Україна, МЕТРО Кеш енд Кері Україна, EY, EPAM, Dentons та Deloitte. До речі, конференц-залу, де ми зібралися, нам люб'язно забезпечила компанія Deloitte!
За кавою та круасанами ми поспілкувалися з Метью про соціальну відповідальність у бізнесі, про відповідальне лідерство та підходи до поєднання соціального впливу і прибутку у бізнесі. "Getting is not losing" — основна думка від Метью цього ранку.
Воркшоп
А вже ввечері того ж 21 травня відбувався воркшоп Models of Impact. Світлу та простору аудиторію разом з робочим натхненням в комплекті нам гостинно надала Києво-Могилянська Бізнес Школа. А Бюро перекладів KLS передали чорний ящик (як у фільмах) і прислали секретного агента. Жартуємо, звісно. Але саме так ми описуємо досконалу роботу перекладача!

Для участі у воркшопі ми відібрали 50 найбільш мотивованих учасників, які мають ідею, хочуть розвивати соціально відповідальний бізнес або шукають можливості вдосконалити свою організацію чи компанію. Усі поділилися на 10 команд. І ми почали :)

Кожна команда отримала три листки: 12 моделей впливу (наприклад, pro bono діяльність, відсоток від продажів, грант, робота для людей з інвалідністю) та 12 бізнес-моделей (підписка, краудфандинг, онлайн-магазин, франшиза). І останній — Impact Canvas. Це як Business model canvas, але крутіше. Ще один список створювався з пропозицій самих учасників. У нас це були: вино, велосипеди, локальні спільноти, фестиваль, zero waste.
Далі у гру втручається кубик з 12-ма гранями. Команди підкидають його тричі, щоразу обираючи пункти з одного зі списків. У результаті виходить три пункти модель впливу, модель прибутку і щось з останнього списку. Усе потрібно поєднати між собою, щоб вийшла реальна ідея соцпідприємства.

Кожний наступний раунд ускладнював задачу: потрібно було обирати по два і три пункти з кожного списку. Для всіх них створювати робочі ідеї.

Остання частина полягала у презентації цих ідей. Одна команда представила ідею підписки на вино, частина прибутку з якого піде на гранти молодим виноградарям. Інша команда запропонувала створити сервіс доставки вина на двоколісному транспорті до локальних спільнот, а відсоток від прибутку направляти на розвиток екоініціатив та велосипедної інфраструктури.
Що далі?
Наступного тижня організовуємо зустріч охочих перекласти методички українською!

Не могли просто так відпустити таку зацікавленість досвідом Метью, та його підходами :)

А в липні готуємо ще один міжнародний воркшоп! Наші бельгійські колеги з The Good Lobby поділяться своїм досвідом у адвокації соціальних змін. І одразу ж допоможуть учасникам налагодити свою співпрацю у сфері лобізму. Слідкуйте за новинами на нашій сторінці!


Так захопилися подальшими планами, що забули поділитися тим, що Метью думає про ці шалені дні!
А він розказав :)