PRO BONO ПОСЛУГИ
Консультація з опису/налагодження бізнес-процесів
  • Командою першого проекту було прийнято два рішення з автоматизації
  • Команда другого проекту провела аналіз планування івентної програми
  • Поради щодо складання «шляху клієнта» для потенційних спікерів, використання типового контракту з кожним спікером, плану просування івенту
11 h
$685
Компанія
Провела 3 консультації з опису та оптимізації бізнес-процесів
протягом
в еквіваленті
Це сума, в яку фахівець оцінює надані послуги.
Результати
Агенція з опису та оптимізації бізнес-процесів
Pro bono консультацію з опису та оптимізації бізнес-процесів отримали одразу два соціальних проекти. Це соціальний видавничий проект «ДивоГра» та креативний простір Creative Women Space. Вони поділилися результатами роботи з фахівчинею, планами та очікуваннями від консультації.
Ірина Малішевська
креативний простір Creative Women Space
З фахівчинею Наталіею Заверухою нам вдалося проаналізувати етап планування івентної програми, обговорити трудозатратність проведення одного івенту.

Ми отримали поради щодо складання «шляху клієнта» для потенційних спікерів, використання типового контракту з кожним спікером, плану просування івенту. Фахівчиня наголосила, що потрібно прописати чіткий поділ обов'язків усередині команди, розписати посади і закріпити КPI за кожним напрямом роботи.

Після консультації ми склали зведену таблицю подій, які наш простір провів про боно, а також почали впроваджувати ідеї фахівчині щодо промоції івентів. Тепер очікуємо якісного покращення бізнес-процесів: зменшення етапів організації заходів, статистичний аналіз проведених івентів та комплексне планування майбутніх.

Результати консультування фахівчині повністю перевищили очікування. Завдяки фахівчині ми визначили проблемні точки, на які не звертали уваги. А якісний зворотний зв'язок щодо бізнес-процесів дав нам побачити прогалини у використанні ресурсів — часових та людських.
Ганна Усатенко
соціальний видавничий проект «ДивоГра»
В результаті консультування ми знайшли для себе два рішення з автоматизації. Ці рішення ще будемо тестувати, щоб визначити, наскільки вони відповідають нашому соціальному проектові. Також отримала хороші приклади від Наталі і готую за ними опис процесів у своїй організації. Дякую їй також за високу професійність, відкритість та розуміння потреб нашого проекту — отримала відповіді на усі свої питання чітко та по суті. І це дуже важливо, коли твій проект визнають потрібним і підтримують.

Надалі сподіваюсь, що структурування процесів та автоматизація зекономлять нам час на управління і ухвалення рішень. А тому — сприятимуть розвитку проекту.
Катерина Вікторенкова
Виконавча директорка ГО «Юридична сотня»
Разом з Наталею, ми прописали вимоги до системи керування проектами. Потім провели моніторинг систем, які теоретично можуть підійти для нашого запиту та обрали найзручнішу. У довготерміновій перспективі ми очікуємо підвищення ефективності роботи команди, адже впровадження системи керування проектами важливе для всіх.
Відгуки фахівчині, яка провела pro bono консультації
Консультувала проекти засновниця агенції Manageable Наталія Заверуха. В результаті вона інвестувала 5 годин свого часу, що вартувало би 340 доларів. І вона розповість про цінність pro bono співпраці для обох сторін, виклики громадського сектору та дає поради тим, хто хоче оптимізувати процеси у своїй організації.
Наталія Заверуха

— Чому вам цікаво підтримувати громадські організації pro bono? Чому обрали серед інших заявок саме ці проекти?

Один з ключових напрямів соціальної активності команди Manageable — це допомога жіночим бізнесам в Україні. Ми щомісяця інвестуємо в це час, бо віримо в партнерство та підтримку. Також завдяки професійним консультаціям можна рости швидше і ефективніше. Запити від «ДивоГра» та Creative Women Space були не менш важливими, бо цим проектам були потрібні консультації саме у питаннях налагодження бізнес-процесів. Також вони чітко визначили свої потреби та прописали це в анкеті.

— Що найцінніше громадська організація може отримати від pro bono консультації?

Якщо організація чітко окреслить запит і проблему, то професіонал може не тільки поверхнево проаналізувати ситуацію, а й дати чіткий план подальших дій. Ця можливість дуже цінна для будь-якої організації.
А особливо, коли це консультації з клієнтських питань, монетизації чи залучення коштів, також операційної діяльності — як налагодити свої процеси і перейти від хаосу до системи. Ще важливо, що команди отримують свіжий погляд на свої проекти — цим можуть зробити свої завдання актуальними та намітити ефективний план змін.
— Які виклики в бізнес-процесах та їх оптимізації, які ви побачили в громадському секторі?
Команди, що працюють в громадському секторі, мають дуже глибоку внутрішню мотивацію та відданість справі. Це добре для втілення ідеї, але може вийти боком під час систематизації процесів та пошуку джерел для існування. Часто ці команди намагаються покривати базові витрати власним коштом, або грузнуть в операційній діяльності, коли розділяють відповідальність за один процес між усіма членами організації. По-перше, такий формат роботи рано чи пізно втомлює команду. По-друге, хаотичні процеси та невизначені ролі заважають мислити і планувати свою діяльність стратегічно.

Щоб враховувати всіх стейкхолдерів, важливо розуміти: хто наш клієнт, які послуги ми надаємо і хто фінансує нашу діяльність. Карта стейкхолдерів в ГО дещо складніша, ніж в бізнесі, і в цьому є нюанси побудови ефективних процесів.
— Що ви порадите організаціям, які хотіли б оптимізувати свої процеси?
Варто почати з простого. Прописати всі завдання, процеси та напрями, які зараз є в організації, а потім розподілити їх між конкретними ролями. Важливо розділити їх саме між ролями, а не між учасниками команди.
Часто в громадському секторі це відбувається так: сьогодні у вас працює Олег, який виконує, наприклад, функції фінансового директора й ніхто не деталізує, що саме він робить. Та якщо гіпотетичний Олег покине організацію, у вас почнеться хаос, бо разом з ним піде й розуміння процесів.
Це не обов'язково мають бути класичні посадові інструкції та типові назви посад. Головне, аби ви зафіксували функціонал й могли передати його при зміні кадрів.

Насправді, цей крок стає поштовхом. Далі команда побачить, якщо є дисбаланс в функціях та ролях — наприклад, операційний менеджер веде сторінки в соцмережах — і зможе все гармонізувати. Це зменшує рівень стресу та хаосу, бо кожен знає свою роль і функції, а тому несе за них відповідальність.
Читайте також наш блог — там багато детальних інструкцій. Ще підписуйтеся та ставте запитання у Facebook, там скоро у прямому ефірі розповідатимемо про усі нюанси, які вас хвилюватимуть.

— Що вам дає підтримка проектів pro bono?

У певний період життя в усіх нас з'являлася організація чи людина з цієї організації, яка дала нам можливість. Нам хочеться бути однією з таких організацій, що допомагають та дають поштовх. Крім того, ми намагаємося показувати приклад бізнесу. Багато хто думає, що допомагати можуть лише великі компанії своїми коштами, але ваша експертиза — це цінний ресурс для тих, хто тільки починає. А ще підтримка соціальних ініціатив просто надихає.

Є також інша сторона. В Україні дуже низька зрілість ринку консалтингових послуг та розуміння клієнтами, що це може дати. Ми віримо, що професійні консультації допомагають проектам рости швидше, що швидше розвиває ринок та нашу країну.