PRO BONO ІСТОРІЇ

5 переваг інтелектуального волонтерства для бізнесу

Що дає співпраця pro bono (безоплатно, на користь громади) соціальним ініціативам, ми всі розуміємо. Це нові знання, навички, вирішення конкретних питань.

Але яка користь від цього для компанії? Наводимо п'ять аргументів, чому бізнесу варто почати діяльність pro bono.

Залучення та розвиток талантів

Під час пошуку роботи люди звертають увагу не тільки на мотиваційний пакет компанії, а й на її цінності. Діяльність pro bono — можливість транслювати цінності компанії і залучати тих людей, які їх розділяють.
Нещодавнє опитування MetLife показало, що 9 з 10 людей скоріше оберуть роботу в компанії з близькими цінностями, ніж із вище оплачуваною зарплатнею.

— MetLife, Role of the Company Survey (2017)
Завдяки pro bono активностям, можна залучати працівників з різних відділів до спільної роботи над проектом іншого профілю.

Діяльність pro bono дозволяє співробітникам відчувати себе більш залученими у соціальну складову компанії та заохочує розвиватися в компанії довгостроково.
67% шукачів роботи вважають різноманітність важливим фактором для вибору місця роботи.

— Ideal, Workplace Diversity Through Recruitment: A Step-By-Step Guide (2018)
Adobe Pro Bono Residency Program — це найбільш інтенсивна кампанія Adobe у напрямку pro bono. Вона дозволяє неприбутковим організаціям отримати від фахівців 2-5 годин консультацій на тиждень протягом шести місяців. Команди з двох працівників Adobe співпрацюють з однією некомерційною організацією, щоб допомогти подолати виклики у сферах маркетингу, стратегії або технології.

Програма існує другий рік і вже залучила 14 неприбуткових організацій та 28 співробітників у трьох локаціях. Для працівників Adobe така діяльність — це можливість відточувати критичне мислення, лідерські навички та подальший розвиток власного досвіду.

Розвиток сильної культури

Сильна корпоративна культура визначає тон того, як виконується робота. Ця культура може бути яскраво вираженою, а може лише відчуватися. Вона проявляється через лідерство, спільні цінності та бачення, а також через ставлення, стандарти та переконання кожного працівника.
Verynice — агенція стратегічного дизайну, що прагне бути відомою як найщедріша дизайнерська компанія у світі. Цієї мети не досягти, якщо 500 співробітників з різних країн не будуть поділяти цінність бути щедрими. Тому компанія на постійній основі приймає запити від неприбуткових організацій на розробку візуальних матеріалів.

З таким підходом Verynice стали робити половину своєї роботи безкоштовно для громадського сектору. За 10 років їм вдалося виконати такої роботи на більше ніж 10 мільйонів доларів.

Створення інновацій та розуміння споживача

У pro bono проектах працівники можуть застосовувати свої знання для вирішення задач іншої сфери. За таких умов виникають ідеї які ніколи б не виникли в рутинній роботі.

Також це простий спосіб протестувати нові методики без додаткових процедур. Адже комерційні замовники не бажають оплачувати додаткові етапи без впевненості у результаті. Формати pro bono дозволяють це зробити швидко,
отримати інсайти та мати готовий приклад.
49% працівників вважають, що стимулювання інновацій на робочому місці є критичним для генерування нових ідей, проте лише 20% працівників стверджують, що їх компанії забезпечують це.

— van Wulfen, Gijs. (2014, Jan 13). Companies Frustrate Innovative Employees. LinkedIn.
Голос споживача все більше важить для успіху компанії, але не кожен може дозволити собі витрачати ресурси на те, щоб дізнатися споживацьку думку. Профільні неприбуткові організації не лише мають свою аудиторію, а й тримають з нею контакт. Спільні проекти з такими організаціями дадуть брендам більше цінності ніж, наприклад, зовнішня реклама.

Посилення бренду

Споживачі люблять бренди, які здійснюють позитивний вплив на суспільство. Активності pro bono показують соціальну відповідальність компанії у дуже чіткій та зрозумілій формі.

Підтримуючи соціальні ініціативи pro bono, бізнес може вигідно виділятися серед конкурентів на ринку, адже цим підкреслить свою унікальність, наявність навичок та експертизи у працівників.
90% споживачів готові змінити свій вибір бренду на той, який асоціюється з вирішенням певної соціальної проблеми.

Cone Communications. (2015). 2015 Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study
«Axon не любить благодійність. Принаймні, у стереотипному її вигляді. Але ми підтримуємо ідею інтелектуального волонтерства. Віримо, що найкращий внесок — коли компанія ділиться тим, що вміє найкраще, тобто досвідом та знаннями. У нас це — юридична парселмова і всілякі закляття, пов'язані з юриспруденцією».

Яна Бакаленко, General Manager в Axon Partners

Підвищення цінності компанії для суспільства та спільноти

Прагнення створювати цінність для суспільства своєю роботою поширюється вже не лише на міленіалів, але й на багатьох з нас. Інтелектуальне волонтерство дає можливість знаходити рішення проблем, які нас турбують.

Тим паче що цим можна посилити наявні соціальні ініціативи. Наприклад, зануритися в проблеми організацій, а з їх вирішенням забезпечити і довгостроковий вплив.
94% міленіалів хочуть використовувати свої навички для соціального блага
Millennial Impact Report, released June 2014 by Achieve Consulting Inc.
«Нам як лідерам ринку серед комунікаційних груп важливо відповідати трьом напрямам корпоративної відповідальності: розвивати бренд рекламної індустрії, допомагати у професійній підготовці молодих талантів і покращувати їхні навички у медійних науках та підтримувати ті проекти, які працюють над інноваційними рішеннями чи соціальними ініціативами, спрямованими на прорив у якійсь із сфер суспільного життя.

Круто, що всесвітньовідомий проект Pro Bono прийшов в Україну, і всі ми маємо можливість більш тісної кооперації бізнесу та соціальних ініціатив. Адже після етапу активної глобалізації бізнес вступив у фазу інтенсивної кооперації — з медіа, з продакшенами, з організаціями третього сектору, — щоб разом знаходити рішення, які покращуватимуть життя кожного».

Тетяна Юрченко, PR-директорка у Dentsu Aegis Network Ukraine.
Отже, діяльність pro bono — це не тільки про соціальний вплив, а й про розвиток бізнесу на багатьох рівнях. Культура pro bono поширена в усьому світі. За останніми підрахунками Taproot Foundation, вартість наданих pro bono послуг у всьому світі на сьогодні складає $193 000 000. І хоча для України це дещо нова практика, за останній рік лише через Pro Bono Club Ukraine було залучено інтелектуальної підтримки на $20000.


Тут ви можете долучитися до проектів, які потребують підтримки pro bono, або надати послугу pro bono для однієї з громадських організацій чи соціального бізнесу.